رول پابرش چیست؟ و چرا انقدر پرطرفدار است؟

معنی رول پابرش

اهالی بازار فولاد عاشق رول پابرش هستند، چرا که این اصطلاح مساوی است با صرفه جویی های اقتصادی قابل توجه و برخورداری از امتیازات فراوان در بهره گیری از خدمات انبارداری و برش رول های فولادی.
اما معنی رول پابرش دقیقا چیست؟ در این پست از وبلاگ زرین فولاد شهریاری به این سوال پاسخ کاملی خواهیم داد .

اصطلاح رول پابُرش به چه معناست؟

اصطلاح رول پابرش زمانی به کار می رود که محل انبار کردن رول های فولادی دقیقا در کنار کارگاه های برش ورق قرار گرفته باشد. به گونه ای که برای برش رول ها، نیازی نباشد که آن ها را با وسایلی مانند تریلر، کامیون و ... از جایی به جای دیگر منتقل کرد.

مزیت های استفاده از خدمات رول پابرش

وقتی محل انبارداری رول های گالوانیزه، سیاه، رنگی یا روغنی در جایی قرار گرفته باشد که تجهیزات برش رول به رول، برش رول به شیت، نواربری و... در همان محل در دسترس باشد، از جهات مختلفی می توان در دریافت خدمات برش صرفه جویی کرد از جمله:

صرفه جویی در هزینه حمل و نقل بین انبار و کارگاه برش

در زنجیره تولید فولاد و آهن آلات، حلقه حمل و نقل یکی از پرهزینه ترین حلقه هاست که می تواند در تعیین قیمت تمام شده محصولات تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد.

وقتی شما انباری را برای به امانت سپردن بار خود انتخاب می کنید که در کنار کارگاه های برش رول و ورق قرار گرفته، هزینه نقل و انتقال بین انبار و کارگاه برش عملا حذف می شود؛ در نتیجه یک گام بزرگ برای صرفه جویی و کاهش هزینه تمام شده محصولات نهایی برداشته می شود.

انبارداری امانی زرین فولاد شهریاری در کنار کارگاه های برش و خم

رول پابرش در زرین فولاد شهریاری

با سپردن بار به انبارهای امانی زرین فولاد، علاوه بر حذف هزینه های نقل و انتقال، به صورت یکجا از مزایای زیر نیز بهره مند خواهید شد:

  دسترسی به 10ها دستگاه مختلف برای برش ورق

در زرین فولاد شهریاری همه چیز برای برش ورق های فولادی مهیاست.
از جمله امکانات برش در این مجموعه می توان به این موارد اشاره کرد:

خطوط برش رول به شیت

  • استفاده از 5 دستگاه برش رول به شیت، با امکانات متنوع
  • قابلیت برش 50 برگ در دقیقه
  • امکان برش ورق تا ضخامت 16 میلی متر

خطوط برش اسلیتر (نواربری ورق)

  • استفاده از 4 دستگاه اسلیتر تخصصی
  • رشته بری ضخیم بر و نازک بر ورق های فولادی
  • برش ورق از ضخامت 0.3 تا 4 میلی متر با سرعت 150 متر بر دقیقه
برش رول به شیت، نواربری، برش لیزری و راسته بری ورق در کارخانه زرین فولاد

برش گیوتین

  • برش گیوتین با کیفیت بالای سطح لبه
  • بهره گیری از دو دستگاه گیوتین 6 متری و 2 متری
  • قابلیت برش ورق از ضخامت 1 تا 20 میلی متر
انواع خدمات برش ورق گالوانیزه، رنگی، روغنی و سیاه با استفاده از خدمات رول پابرش شرکت زرین فولاد شهریاری

برش لیزری

  • برش دقیق و یکپارچه انواع جنس های ورق
  • توان 6 کیلووات با قابلیت برش ورق آهن تا ضخامت 28 میلی متر
  • میز برش 14 متری با امکان برش یکپارچه قطعات بزرگ

میز برش 14 متری با امکان برش یکپارچه قطعات بزرگ

بیشتر بخوانید: ورود اولین لیزر برش 14 متری به صنعت ایران

برخورداری از موقعیت جغرافیایی ویژه

مجموعه کارخانجات زرین فولاد شهریاری با قرار گرفتن در استان اصفهان به عنوان قلب صنعت فولاد کشور از دو امتیاز کلیدی برخوردار است.

1-حسن همجواری و نزدیکی به صنایع بزرگ فولادی کشور

زرین فولاد شهریاری با قرار گرفتن در مرکز کشور از امتیاز نزدیکی جغرافیایی به صنایع بزرگ تولید کننده رول و محصولات فولادی نظیر فولاد مبارکه اصفهان، ورق خودرو چهارمحال بختیاری، ذوب آهن اصفهان، فولاد سبا و... برخوردار است.

از این منظر، انبارهای امانی زرین فولاد شهریاری در یک منطقه بهینه از نظر جانمایی جغرافیایی قرار گرفته اند که تامین کالاهای فولادی را برای اقصی نقاط کشور امکان پذیر می کند.  

2-دسترسی به محورهای اصلی حمل و نقل

مجموعه کارخانجات زرین فولاد شهریاری با جانمایی بهینه جغرافیایی، به محورهای ارتباطی اصلی و شاهراه های اصلی حمل و نقل دسترسی داشته و از  یک موقعیت استراتژیک برای تامین محصولات فولادی جنوب و شمال کشور برخوردار است.

تبدیل رول به شیت های برش خورده

جمع بندی

اصطلاح رول پابرش زمانی به کار می رود که رول سیاه، گالوانیزه، رنگی و روغنی شما درست در جایی انبارداری شود که تجهیزات برش ورق مانند دستگاه اسلیتر، دستگاه برش رول به شیت و... در همان محل در دسترس باشد به گونه ای که برای انتقال رول ها به محل برش نیازی به استفاده از کامیون و تریلر و حمل و نثل جاده ای نباشد.

مجموعه زرین فولاد شهریاری، با در دست داشتن انبارهای تخصصی برای نگه داری انواع رول های گالوانیزه،ر رنگی، روغنی و سیاه و گردآوری انواع دستگاه های برش  و فرم دهی ورق، یکی از بهترین مراکز برای ارائه خدمات انبارداری و برش رول و ورق فولادی در ایران به شمار می رود. برای دریافت خدمات مشاوره با کارشناسان زرین فولاد شهریاری در تماس باشید.