خمکاری فلزات با دستگاه پرس برک

شرکت زرین فولاد شهریاری مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های برش و خم است که هر آنچه مطابق سفارش شماست را با دقت و کیفیت بالا تولید می کند.

خمکاری فلزات با دستگاه پرس برک
خمکاری انواع فلزات با دستگاه پرس برک 

مقدمه

با نگاهی به محیط پیرامون خود ساختمان ها تیر چراغ برق آسانسور گلخانه ها و .... به انحنای وسایل فلزی بسیاری پی می بریم.  اولین سوالی که در ذهنمان شکل میگیرد نوع و عملکرد دستگاهی است که خم کاری را انجام می دهد. در بیشتر موارد خم کاری فلزات به وسیله دستگاه پرس برک انجام می شود. در ادامه مقاله بیشتر با این دستگاه آشنا می شویم.

نحوه کار پرس برک 

پرس برک چیست؟

پرس برک (Brake Press) یا خم برک یا خم کن یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در صنعت فولاد و آهن می باشد که برای خم کردن فلزات مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه از دو بخش ثابت ماتریکس) و متحرک (سنبه) تشکیل شده است که به کمک آن ها میتوان هر نوع خمی که یک قطعه نیاز دارد را توسط این  دستگاه ایجاد نمود؛ بنابراین برای ساخت بسیاری از قطعات پیچیده از لحاظ خم می توان از این دستگاه کمک گرفت. یک فلز ممکن است چندین بار توسط پرس برک خم شود تا زمانی که فرم مورد نظر به دست آید.

این دستگاه از نظر میزان نیرویی که میتواند ایجاد کند نیز متفاوت است که تحت عنوان تناژ نامیده می شود. در واقع هر چه فلز ضخیم تر باشد به تناژ بیشتری هم نیاز دارد. معمولاً از پرس های هیدرولیک برای دستیابی به مقادیر بسیار زیاد نیرو استفاده میشود و پرس های پنوماتیک و پرس برک الکتریک نیروی کمتری را ارائه می دهند.

در شرکت زرین فولاد شهریاری پرس برک های ۷۰۰ تن ۶۰۰ تن و ۲۵۰ تن قابلیت خم کردن ورق هایی به طول ۱۰ ، ۶ و ۶٫۲ متر را دارند.

مجموعه زرین فولاد شهریاری با کمک دستگاه های پیشرفته پرس برک، آماده هر گونه خدمات خمکاری انواع ورق های فلزی در خدمت شما صنعتگران عزیز می باشد. از جمله خدمات فلز کاری مجموعه عبارت است از:

*     خمکاری انواع ورق (گالوانیزه، سیاه، استیل، رنگی و ...)

*     خمکاری ورق تا طول 10 متر

*    قابلیت کار با ورق هایی تا ضخامت 25 میلی متر (بسته به طول ورق متغیر می باشد)

*   انجام خم های متوالی

اجزای تشکیل دهنده پرس برک

  • سیستم کنترل دستگاه
  • سنبه و ماتریس
  • فک بالا و پایین
  • موتورها
  • بدنه دستگاه

انواع پرس برک

دستگاه های پرس برک بر اساس منبع نیرویی که برای خمکاری فلزات به کار میبرند به انواع مختلفی دسته بندی می شود. در حال حاضر پنج نوع پرس برک پرکاربرد وجود دارد که عبارتند از هیدرولیکی، الکتریکی، مکانیکی، پنوماتیک و دستی

پرس برک هیدرولیک برای تولید نیروی مورد نیاز از سیلندرهای هیدرولیکی بهره می گیرد. که به دلیل قدرت و دقت بالایی که دارد پرکاربردتر است.

پرس برک پنوماتیک از هوای فشرده برای تولید نیروی مورد نیاز برای خم کردن فلز استفاده می کند. معمولا به دلیل سرعت و سهولت استفاده معروف است.

پرس برک مکانیکی با استفاده از مکانیزم چرخ لنگر و میل لنگ برای ایجاد نیروی مورد نیاز برای خم کردن فلز کار میکند که دقت و سرعت بالایی دارند.

پرس برک الکتریکی همانطور که از نام آن پیداست برای تولید نیروی مورد نیاز از یک موتور الکتریکی استفاده می کند.

پرس برک دستی در این نوع پرس برک از اپراتور می خواهند که نیروی مورد نیاز برای خم کردن فلز را به صورت دستی اعمال کند که به سادگی و مقرون به صرفه بودن شهرت دارد.

کاربرد دستگاه پرس برک

پرس برک در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد معمولا در صنایع دکل ،سازی سازه های ساختمانی تابلو سازی سیلو سازی ساخت انواع گلخانه تولید لوازم خانگی ساخت آبرو و ... کاربرد دارد.

سخن آخر

همانطور که گفته شد از دستگاه پرس برک می توان برای شکل دادن به فلزات کمک گرفت. کار با دستگاه پرس برک نیازمند ملاحظات ایمنی و دقت بالایی است. در زرین فولاد شهریاری تکنسین های فنی و مجرب در تلاش اند تا سفارش هاس شما را با دقت بالا آماده کنند.

در زرین فولاد شهریاری همواره در تلاش هستیم تا محصولی با کیفیت و مطابق نیاز شما تولید نماییم.

برای مشاوره و ثبت سفارش با شماره زیر تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه شما را راهنمایی کنند.

تولید آبرو به کمک دستگاه پرس برک 700 تنی 

شرکت زرین فولاد شهریاری مجهز به پیشرفته ترین دستگاه ها میباشد که هر آنچه مطابق سفارش شماست را با دقت بالا تولید می کند

خم کاری فلزات تا چه طولی انجام می شود؟

در زرین فولاد شهریاری تا طول 10 متر و ضخامت 25 میل برای انواع فلزات قابل انجام است