پروفیل آبرو چیست؟

آبرو یک پروفیل مقطع باز است که در صنعت ساختمان سازی حائز اهمیت است. این نوع پروفیل به کمک دستگاه پرس برک یا خم تولید می شود.

پروفیل آبرو چیست؟
پروفیل آبرو

مدت زمان مطالعه این مقاله 4 دقیقه

مقدمه

پروفیل آبرو یک پروفیل مقطع باز است که معمولا در صنعت ساختمان سازی حائز اهمیت است. آبرو انواع مختلفی دارد، در نتیجه مهم است که بسته به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشیم در این مقاله با مشخصات و کاربردهای پروفیل آبرو آشنا میشویم تا خرید مطمئن تری داشته باشیم.

آبرو یک پروفیل مقطع باز است

آبرو

آبرو (gutter) یکی از مهمترین اجزا در صنعت ساختمان سازی می باشد. سیستم آبرو در مناطقی که بارش باران و برف زیاد است مانع از نفوذ آب به داخل سازه می شود. معمولا جنس ورق های آبرو از گالوانیزه است چرا که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند. معمولا آبروها در انتهایی ترین قسمت سازه قرار می گیرند که آب در آن جمع شده و از طریق لوله ها خارج می شود.

این محصول با دستگاه های پرس برک به طول و سایز مورد نیاز مشتری تولید می شوند

از جمله ویژگی های آبروهای تولیدی مجموعه زرین فولاد شهریاری میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

تولید آبرو با ورق گالوانیزه و سیاه انجام می گیرد.

ضخامت آبرو بین  1.25 تا 3 میلی متر است.

آبرو تا طول 10 متر نیز تولید می شود.

لازم به ذکر است بسته به نقشه مشتری، ضخامت، طول و وزن آبرو متغیر است.

پرس برک یا دستگاه خم
💡
تولید آبرو طبق نیاز مشتری با بهترین متریال و کیفیت صورت می پذیرد.
نقشه آبروهای پرکاربرد

خم انواع آبرو طبق نقشه مشتری

مزایای استفاده از آبرو

آبروهای گالوانیزه در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقام هستند لذا به نگهداری کمی نیاز دارند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه آبرو طبق نیاز خود مشتری تولید می شود پیچیدگی کار در طول نصب کاهش می یابد. نصب آبرو نه تنها از آسیب به ساختمان در زمان بارندگی جلوگیری می کند بلکه صدای ناشی از بارش باران را نیز کاهش می دهد.

آبرو جعبه ای 

انواع پروفیل آبرو

آبرو ها انواع گوناگونی دارد که متناسب با نوع سازه مورد استفاده قرار می گیرند.

پروفیل آبرو جعبه ای: مصارف صنعتی

آبرو جعبه ای شکلی چهار گوش دارد و در اکثر مواقع در ساختمان ها و سوله های بزرگ کاربرد دارد. لازم به ذکر است این نوع آبرو را می توان با زوایای مورد نیاز مشتری تولید نمود این نوع آبرو تراز ثابت و بدون شیب است در نتیجه نشتی کمتری دارد و بیشتر در مصارف صنعتی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفیل آبرو لندنی:

 این نوع آبرو فرمی دایره ای دارد معمولا این نوع آبروها بیشتر در سازه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

پروفیل آبرو فتیله ای یا مخفی

این نوع پروفیل آبرو مانند آبرو لندنی دایره ای شکل هستند و در ساختمان های کوچک بیشتر کاربرد دارد. اما همانطور که از اسم آن نیز پیداست نحوه اتصال آن ها به شکل فتیله ای می باشد در واقع می توان این نوع پروفیل ها را در طول آبرو با مقاطع مختلف به هم فتیله کرد و توسط آن شیب طولی در آبرو ایجاد نمود. اما امروزه با پیشرفت صنعت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

💡
همچنین می توانید مقاله مرتبط با عرشه فولادی را در سایت بخوانید.

کاربرد آبرو

در ساخت ساختمان ها، سوله ها، گلخانه ها، سقف های شیروانی، سقف پارکینگ ها، مراکز درمانی و .... مورد استفاده قرار میگیرد از پرکاربردترین آبروها در بازار می توان به آبرو سوله ای و آبرو شیروانی اشاره کرد.

تلفیق دقت و ظرافت در تولید آبرو

جمع بندی

در حالی که همه آبروها به طور مشابه کار می کنند اما متناسب با شکل آنها کاربردهای متفاوتی دارند. انتخاب آبرو با توجه به اقلیم و آب و هوای هر منطقه و نوع نیاز ما انجام می گیرد حال با مطالعه این مقاله  میتوانید بهترین انتخاب را برای کار خود داشته باشید. شرکت زرین فولاد شهریاری در تلاش است محصولی با کیفیت را در اختیار شما صنعتگران محترم قرار دهد.

برای اطلاع از قیمت پروفیل آبرو گالوانیزه اینجا کلیک کنید همچنین برای خرید آبرو گالوانیزه و آبرو سیاه با کیفیت با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول:

آبرو چیست؟

پروفیل های آبرو نوعی پروفیل فولادی هستند که به منظور هدایت و جمع آوری آب باران بر روی سقف‌ها استفاده می شوند. این نوع پروفیل در ضخامت‌های مختلف با ورق سیاه یا ورق فولادی گالوانیزه ساخته می‌شود.

آبرو در چه ابعاد و ضخامتی تولید می شود؟

ضخامت پروفیل آبرو بین 1.25 تا 3 میلی متر می است. پروفیل آبرو تا طول 10 متر نیز تولید می شود.لازم به ذکر است بسته به نقشه مشتری ،ضخامت طول و وزن پروفیل آبرو متغیر است.

قیمت روز آبرو

قیمت پروفیل آبرو با توجه به عوامل گوناگونی همانند نوع، ضخامت، سایز و طول محصول تعیین می‌ شود. با توجه به نوسانات قیمت آهن آلات در بازار، قیمت این محصول نیز دچار نوسان می‌ گردد از این رو نمی‌ توان قیمت ثابتی برای آن‌ ها تعیین نمود. برای اطلاع از آخرین قیمت آهن آلات در بازار آهن و فولاد ایران می‌ توانید به این لینک مراجعه نمایید.