خرید پروفیل زد پانچ دار طبق نقشه مشتری

پروفیل z (Z-bar) یکی از انواع مصالح ساختمانی است که اکثرا برای زیرسازی سقف ها مورد استفاده قرار می گیرد. در زرین فولاد شهریاری پانچ پروفیل زد طبق نقشه مشتری انجام می گیرد.

خرید پروفیل زد پانچ دار طبق نقشه مشتری

مدت زمان مطالعه 5 دقیقه

مقدمه

لازم است ابتدا با مفهوم پروفیل آشنا شویم، پروفیل مقطع فلزی توخالی است که دارای انواع مختلف و شکل های متفاوتی می باشد که مقاومت و طول سازه های ساختمانی را افزایش می دهد وبا توجه به کاربرد و ویژگی های آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. پروفیل ها به دو دسته باز و بسته تقسیم می شوند. پروفیل زد یا پرلین زد نوعی پروفیل ساختمانی باز است و همانطور که از نامش پیداست یک مقطع فولادی به شکل حرف انگلیسی z می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با مفاهیم پروفیل z، کاربرد و روش تولید آن آشنا نماییم.

پروفیل زد یک پروفیل ساختمانی باز است. 

پروفیل زد

از اسامی مختلف پروفیل z می توان به پرولین زد، پروفیل ساختمان و پروفیل نما نیز اشاره نمود. پروفیل z (Z-bar) یکی از انواع مصالح ساختمانی است که اکثرا برای زیرسازی سقف ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع پروفیل توانایی تحمل بار بالایی را داشته و به دلیل شکل ظاهری‌اش می‌تواند اجزای گوناگون را در سازه‌های مختلف به یکدیگر متصل کند،لذا در مقایسه با قطعات فلزی سنگین مقرون به صرفه تر می باشد. از مزیت های دیگر پروفیل زد می توان به سازگاری آن با محیط زیست (قابلیت بازیافت) اشاره کرد.

انواع پروفیل زد

پروفیل زد دارای انواع مختلفی است که متناسب با نوع نیاز مشتری تولید می شود. که انواع آن عبارتند از:

  • پروفیل زد ساده یا بدون لبه
  • پروفیل زد لبه دار
  • پروفیل زد پانچ دار (پانچ طبق نقشه مشتری صورت می پذیرد.)
روش تولید پروفیل زد

روش تولید پروفیل زد

جهت تولید پروفیل z از ورق های گالوانیزه و سیاه استفاده می شود. کویل با ضخامت مورد نظر توسط دستگاه اسلیتر برش داده می شود و پس از برش توسط اسلیتر، نوار مورد نظر بر روی دستگاه رول گیری بسته شده و توسط دستگاه پانچ طبق نیاز مشتری در اندازه دلخواه پانچ می گردد. سپس نوار پانچ شده توسط دستگاه رول فرمینگ زد، فرم داده شده و به طول دلخواه مشتری برش داده می شود. پروفیل ها در ابعاد و وزن های مختلفی موجود هستند که بسته به نیاز مشتری (ضخامت و طول آن ها) این مشخصات نیز تعیین می شوند.

روش تولید پروفیل زد

همچنین می توانید مقاله مرتبط با عرشه فولادی را در سایت بخوانید.


کاربرد پروفیل زد

در ساخت سوله و پوشش انواع سقف، ساخت ستون های مقاطع مرکب و ساخت فریم فلزی کاربرد دارد.

همانطور که گفته شد این نوع پروفیل برای سقف ها، ستون ها و تیر ها مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است نه تنها شکستگی قطعات در آن وجود ندارد بلکه باعث افزایش استحکام کلی ساختمان شده که در مناطق زلزله خیز بسیار حائز اهمیت است.

از جمله کاربردهای دیگر این نوع پرلین عبارتند از:

  • استفاده در ساخت ریل و پایه ها
  • ایستگاه های سوخت رسانی
  • مصارف صنعتی و کشتی سازی
خرید بی واسطه پروفیل زد

نکته!

مزیت تولید پروفیل زد نسبت به زد تولید شده با دستگاه پرس برک این است که همزمان پانچ شده و سوراخ کاری توسط دستگاه انجام می گیرد که دقت بالاتری دارد. لازم به ذکر است با توجه به این که محصول تولید شده توسط چندین دستگاه فرم داده می شود، تمامی موج و تاب ورق گرفته شده و محصول خیلی صاف و بدون پیچیدگی تولید می شود. شرکت زرین فولاد شهریاری مجهز به پیشرفته ترین دستگاه ها می باشد که هر آنچه مطابق سفارش شماست را با دقت بالا تولید می کند.

پانچ پروفیل زد

سخن آخر

به طور کلی پروفیل z یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی می باشد. از مهمترین مزایای پروفیل z می توان به نصب آسان، وزن سبک، حمل راحت و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. در این مقاله سعی شد با مفهوم پروفیل z آشنا شویم. برای تولید انواع پروفیل های زد می توانید با واحد فروش تماس حاصل نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر به لیست قیمت پروفیل زد مراجعه نمایید.

برای مشاهده محصولات شرکت زرین فولاد شهریاری اینجا کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیرتماس حاصل نمایید.