لوله داربست باکیفیت از کجا بخریم؟ (راهنمای 1403)

لوله داربست با کیفیت از کجا بخریم؟

تولید لوله داربست بدون پلیسه در کارخانه زرین فولاد شهریاری

با امکان سفارشی سازی ابعاد

لوله داربست یک محصول فولادی نام آشناست که در ساختمان سازی و صنعت برای دسترسی به ارتفاعات یا افزایش ایمنی استحکامات مورد استفاده قرار می گیرد. علی رغم ساختار و شکل ظاهری ساده، در زمان تولید این محصول لازم است به موارد کیفی به خوبی توجه شود، چرا که این لوله ها به عنوان اجزای سازنده داربست های فلزی به طور مستقیم با ایمنی و حفظ  جان انسان ها در ارتباط هستند.

لوله داربست چیست؟

لوله داربستی یکی از محصولات خط تولید پروفیل های بسته در کارخانجات فرمینگ ورق فولادی است. هرچند این پروفیل به لحاظ ساختاری توخالی است اما از آن برای جابجایی سیالات و مایعات استفاده نمی شود و کاربرد اصلی آن در ساخت سازه های موقت تعریف شده است؛ به همین خاطر باید از نظر وزن، استحکام و ضخامت در وضعیت ایده آلی قرار داشته باشد تا بتواند ایمنی کافی را فراهم کند.

کاربردهای مختلف لوله سیاه صنعتی

همانطور که از نام لوله داربستی پیداست، اصلی ترین کاربرد این لوله در ساخت سازه های موقت به عنوان داربست تعریف شده است. این لوله ها با اتصال به هم می توانند داربست های مرتفع برای دسترسی به ارتفاعات یا نقاط دشوار ساختمان بسازند یا به عنوان تکیه گاه برای دیوارها و ستون ها مورد استفاده قرار بگیرند؛ از این رو اصلی ترین مولفه کیفی برای آن ها، توانایی تحمل نیروهای وزنی است.

مزایای استفاده از لوله سیاه

عوامل زیادی در رواج این لوله ها در صنعت ساخت و ساز موثر بوده است؛ از جمله:

  • سهولت نصب و جابجایی
  • عدم نیاز به نیروی کار ماهر برای نصب
  • قابلیت اطمینان بالا از نظر ایمنی و استحکام
  • انعطاف پذیری و امکان استفاده مکرر در پروژه های گوناگون

اسامی رایج لوله سیاه صنعتی

در صنعت و در میان بازاریان، این محصول را به نام های مختلفی می شناسند؛ از جمله:

  • لوله داربست (لوله داربستی)
  • لوله صنعتی
  • لوله سیاه
  • لوله 5

هر یک از این اسامی با توجه یکی از ویژگی های ساختاری لوله های داربستی رواج یافته است.  به عنوان مثال از آنجایی که قطر خارجی یکی از متداول ترین انواع این لوله 2.11 اینچ (تقریبا معادل 5 سانتی متر) است، نام لوله نمره 5 برای این محصول به کار برده می شود، یا اصطلاح لوله سیاه از این رو رواج یافته است که به طور معمول، لوله داربستی از فرمینگ ورق سیاه به دست می آید.

انواع لوله داربستی

لوله های صنعتی در اندازه ها و آلیاژهای مختلف ساخته می شوند و در طول، ضخامت و وزن های متنوعی به بازار عرضه می گردند؛ بر این اساس می توان دسته بندی های گوناگونی برای این لوله ها در نظر گرفت. از جمله:

  • لوله گالوانیزه
  • لوله فولادی
  • لوله بدون درز
  • لوله درزدار
💡
با خرید از مجموعه زرین فولاد شهریاری، محصولات فولادی متنوع را به صورت یکجا و در کنار هم تامین کنید:
* ورق گالوانیزه
*ورق سیاه
* ورق رنگی
* ورق روغنی
* پروفیل قوطی مربع
* پروفیل قوطی مستطیل
* عرشه فولادی
* سازه های LSF
*پروفیل Z

مشخصات ساختاری لوله های داربستی

طول

لوله های صنعتی فلزی معمولا به طول 6 متر تولید می شوند و پیمانکاران بر اساس نیاز خود می توانند آن ها را برش زده یا در سایزهای غیرمتداول سفارش دهند.

وزن

وزن این لوله ها، به ضخامت ورقی که در آن ها استفاده می شود بستگی دارد. بر اساس ضخامت ورق مصرفی، لوله های داربستی را در دسته های سبک، متوسط و سنگین طبقه بندی می کنند که با نام هایی مانند لوله 14 کیلویی و 17 کیلویی در بازار شناخته می شوند.

از آنجایی که وزن، یکی از اصلی ترین معیارها در هنگام خرید پروفیل های فولادی است، بهتر است قبل از خرید جداول وزنی لوله داربست و قوطی پروفیل را به دقت بررسی نمایید.

تا 40 درصد صرفه جویی در خدمات برش و حمل و نقل 

با انبارهای اکونومیک زرین فولاد شهریاری

شروع انبارداری امانی

جنس

بسته به کاربردی که برای این محصول در نظر گرفته می شود، لوله های داربستی را می توان در جنس های متفاوتی تولید کرد؛ از جمله:

  • لوله داربست سیاه
  • لوله داربست گالوانیزه

نوع درز

براساس روشی که برای تولید این محصول انتخاب می شود و مشخصه های کیفی در نظر گرفته شده برای آن، لوله های صنعتی موجود در بازار در دو نوع درزدار و بدون درز تولید می شوند. لوله های بدون درز از کیفیت بالاتری برخوردارند و در نتیجه قیمت بیشتری نیز دارند. اما عموما لوله های داربست از نوع درزدار هستند و در فرایند تولید آن ها یک مرحله برای جوش دهی لبه های درز نیز در نظر گرفته می شود.

روش تولید لوله داربستی

همانطور که اشاره شد این لوله ها به عنوان یکی از خروجی های خط تولید پروفیل های بسته می توانند از ورق هایی با جنس های متفاوت تولید شوند. فرایند تولید این لوله ها، با برش و فرم دهی ورق های فولادی آغاز می شود به این صورت که ورق های کویل شده در خط تولید لوله و قوطی پروفیل با عبور از غلطک های متوالی به شکل لوله در آمده و لبه های آن ها به هم می رسد، در ادامه درز ایجاد شده در محل اتصال، جوشکاری می شود و در نهایت لوله ها توسط دستگاه های برش در سایز های مناسب بریده می شوند.

قیمت لوله داربست چقدر است؟

مانند سایر محصولات فولادی، قیمت لوله سیاه صنعتی در ایران و سایر نقاط جهان نیز به عوامل گوناگونی بستگی دارد از جمله:

  1. جنس ورق
  2. ضخامت و طول لوله
  3. درزدار یا بدون درز بودن
  4. کارخانه تولید کننده
  5. عوامل روز مانند قیمت های جهانی و تورم داخلی

تولید لوله داربست در کارخانه زرین فولاد شهریاری

خط تولید پروفیل های بسته در کارخانه زرین فولاد شهریاری، امکان تولید انواع قوطی و لوله را در بازه ضخامتی 1.8 تا 4 میلی متر دارد؛ این خط با تولید لوله داربست و پروفیل قوطی های مربع و مستطیل شکل، سبد محصولات خود را در حوزه برش، خم کاری و فرم دهی ورق های فولادی گسترده تر ساخته است.

خرید لوله داربستی بدون پلیسه

معمولا طول استاندارد در هنگام خرید و فروش لوله، 6 متر در نظر گرفته می شود. اما در اغلب موارد این طول، نیاز به برش و سفارشی سازی دارد. به وجود آمدن پلیسه در لبه های برش لوله، یکی از مشکلاتی است که برای خریداران این محصول به خصوص گلخانه دارها مشکل ساز می شود. استفاده از اره سردبر در فرایند تولید لوله داربست در کارخانه زرین فولاد شهریاری، باعث می شود خطوط برش در لبه های لوله کاملا یکدست و بدون پلیسه باشد.

**با خرید از مجموعه زرین فولاد شهریاری امکان تامین محصولات فولادی متنوع به صورت یکجا برای شما فراهم خواهد بود: **

مزیت های خرید لوله داربست از کارخانه زرین فولاد شهریاری

  • برش با اره سربُر بدون پلیسه
  • خرید مستقیم و بدون واسطه از کارخانه
  • امکان سفارشی سازی طول لوله
  • تامین کالاهای متنوع فولادی به صورت یکجا
  • خرید مقرون به صرفه ناشی از کاهش هزینه های پنهان
  • امکان سفارش دهی آنلاین از طریق سایت
مزیت های خرید لوله داربست از کارخانه زرین فولاد شهریاری

سوالات متداول درباره لوله داربست

1- کدام پروفیل های فولادی در زرین فولاد شهریاری تولید می شود؟ 

در کارخانجات زرین فولاد شهریاری، انواع گوناگونی از پروفیل های باز و بسته فولادی تولید می شود؛ از جمله: پروفیل های باز مانند پروفیل زد، انواع پروفیل های آبرو مانند یو، اف و ال، پروفیل های بسته درزداری مانند قوطی مربع ، قوطی مستطیل و لوله داربست. 

2-لوله داربست کارخانه شهریاری در چه جنس هایی تولید می شود؟ 

لوله داربستی در کارخانه زرین فولاد در حال حاضر از جنس ورق سیاه و به صورت درزدار تولید می شود.